Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Heleen Krabbendam - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Heleen Krabbendam - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

02 Februari 2013 | Marokko, Rabat

Het avontuur is nu dan echt begonnen. Vanochtend om 6.30 ging de wekker. Papa, mama en Inge hebben me naar Schiphol gebracht en ondanks iets te veel bagage hoefde ik van de vriendelijke jongeman geen boete te betalen. Dat scheelde weer..
Gelijk toen ik bij de gate aankwam konden we al naar binnen (dat had ik nog nooit meegemaakt 1.5 uur voordat het vliegtuig zou vertrekken). Een vriendelijke mevrouw zat naast me in het vliegtuig en even later ontdekte ik dat schuin achter mij ook iemand zat die Marokkaans gaat volgen op het NIMAR (Nederlands Instituut in Marokko, onthoud dat goed). Ze heet Judith en gaat lessen volgen op de universiteit hier in Rabat.
Samen met Judith heb ik het stuk met de trein afgelegd naar Rabat, met heel veel hulp van vriendelijke Marokkanen. Vooral met m'n zware koffer was dat wel heel fijn.
In Rabat werd ik opgehaald en welkom geheten door Farid, hij is van het NIMAR en heeft mijn onderkomen geregeld. Hij bracht me naar mijn gastgezin waar ik nu alweer een paar uurtjes ben. Het gezin bestaat uit 5 mensen. Vader, moeder, twee dochters en een zoon. De drie leden van het gezin die ik tot nu toe heb ontmoet zijn erg aardig.

Voor nu laat ik het er even bij, want het begint hier heerlijk te ruiken naar eten. Het is al 20.30 en de Nederlandse gewoonte van 18.00 eten wordt dus al vrij snel afgeleerd.
Als ik weer tijd heb zal ik iedereen gauw weer op de hoogte houden.

xx Heleen

  • 03 Februari 2013 - 18:43

    Carola:

    Lieve Heleen,

    Leuk om meteen all weer iets te lezen, fijn dat je zo'n goede reis hebt gehad en geen gedoe bij de douane, neem ik aan! Natuurlijk ben ik nu benieuw in wat voor huis je gastgezin woont en of het ver van het Nimar is. En of je je met je Arabisch en Frans goed kunt redden bij je gastgezin. De kop is er af en helemaal morgen als je de introductie op het Nimar hebt gehad! Een hele fijne eerste dag op het Nimar!!
    Knuffel, mam

  • 04 Februari 2013 - 20:53

    Kim De Vries:

    Zoals beloofd alvast even een berichtje! Wat fijn dat de reis zo goed bevallen is! :D Ik hoop dat de rest van de tijd in marokko je ook goed bevalt. Ik ben benieuwd naar je volgende berichtje en tot snel. Liefs kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 16251

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 30 Juni 2013

4.5 maand naar school in Marokko

23 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: