School, teambuilding, hostel en medina - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Heleen Krabbendam - WaarBenJij.nu School, teambuilding, hostel en medina - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Heleen Krabbendam - WaarBenJij.nu

School, teambuilding, hostel en medina

Blijf op de hoogte en volg Heleen

13 Februari 2013 | Marokko, Rabat

Heey allemaal,

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen.. Op vrijdag heb ik altijd een lange dag. We beginnen met General Culture, vervolgens hadden we schrijfvaardigheid en daarna hadden we nog 2 uurtjes Marokkaans. Bij General Culture kwam er een econoom vertellen over de economische situatie van Marokko. Het was erg interessant, en de lezing liep dan ook een kwartier uit. Met als gevolg dat onze leraar van schrijfvaardigheid, Yelins, was vergeten dat hij ons les moest geven. Het rooster van de eerste week is namelijk anders, dan van de rest van de periode. Om 14.00 begon Marokkaans en toen zat iedereen er eigenlijk al een beetje doorheen. Les op vrijdagmiddag van 14.00 tot 16.00, dan ben je eigenlijk al wel een beetje toe aan het weekend.

Het weekend begon om 8.45 op het NIMAR. We hadden een teambuilding-weekend, wat inhield dat we elkaar beter moesten leren kennen. Onze uitvalsbasis was het Youth Hostel in Rabat. We begonnen gelukkig met een ontbijt en daarna begonnen de activiteiten. Overgooien met een bal en elkaar in de ogen blijven kijken tijdens het gooien. Op die manier kon je nooit de bal niet vangen. We werden ook in groepjes gedeeld en 1 groepje moest op een groot vel papier schrijven wat er allemaal wordt verwacht van het NIMAR de komende maanden. De andere twee groepjes moesten op een groot vel schrijven wat er allemaal mis kon gaan. Dat was nog best uitgebreid, van problemen met het verlengen van je visum tot het niet leuk vinden dat je aan het einde van de 4.5 maand weer terug moet naar Nederland.
Dit hebben we ook nog allemaal besproken met z’n allen. Omdat iedereen z’n toegangsnummer tot Marokko moest melden aan het hostel en niet iedereen z’n paspoort mee had genomen, hadden we vrije tijd tot ongeveer 18.45. In de tussentijd ben ik met Judith, Sharifa, Tara, Helena, Wietse, Sinan en Fabian naar de medina gelopen. Gelijk weer goed om te weten dat het echt ongelooflijk druk is rond de schemering.
Daarna zijn we uit eten gegaan in een restaurant heel dichtbij het hostel. Vervolgens zijn er nog een paar naar el Palatino geweest, maar een paar anderen waren al zo moe dat we zijn gaan slapen. Slapen was bij mij een groot woord, want het matras in het hostel was vrij dun. Warm had ik het gelukkig wel, ondanks dat ik vlak naast een kapot raam lag.
In het hostel was ook een andere Nederlandse groep, namelijk van het Boni uit Utrecht. De volgende ochtend had ik nog gevraagd of er ook een leerling uit Bunnik kwam, maar dat was niet het geval.
Vervolgens zijn we verder gegaan met het bespreken van de problemen die je tegen kan komen bij je verblijf in Marokko. Toen we dat hadden gedaan kregen we een heerlijke lunch, pizza!! Daarna is iedereen naar huis gegaan, en eenmaal thuis liet m’n gastgezin me beloven dat als ik weer een keer ergens niet kan slapen op een vreemde plek ik gewoon moet bellen en dan komen ze me ophalen. Gezien m’n nachtrust van die ene nacht, zit ik daar serieus over na te denken.

En maandag begon de gewone lesweek weer. Dan heb ik pas om 11.00 les, dus kan ik gelukkig uitslapen. Onze leraar Yelins vond dat hij tijdens de les te veel aan het praten was, dus we wisten toen gelijk dat wij meer moeten gaan praten tijdens de les.

Gisteren ben ik met Judith naar de medina gegaan. Judith wilde een handtas hebben en ik heb slofjes gekocht. Aan het afdingen moet ik nog even wennen. Al heb ik besloten dat ik meer souvenirs ga kopen als mama hier is, want die kan veel beter afdingen dan ik. Wat hier ook veel gebeurd is dat je wordt nageroepen door Marokkaanse mannen. Gisteren kregen Judith en ik bijvoorbeeld “sexy ladies” naar ons hoofd geslingerd. Het beste is tot nu toe om er niet op in te gaan. Je kan ook beter tijdens het lopen naar de grond kijken dan recht voor je uit of om je heen. Want dan zie je eruit alsof je niet geïnteresseerd bent in anderen.

Volgende keer weer meer over m’n avonturen hier

xx

  • 13 Februari 2013 - 13:26

    Nicole:

    Fijn dat we op deze manier een beetje kunnen lezen over alles wat je daar meemaakt!
    De Medina vond ik altijd helemaal geweldig, ik kon die wel helemaal leegkopen! Geniet ervan de komende 4 maanden, voor je het weet zit je weer in het veel te koude Nederland (al is het dan wel zomer, maar ach).

  • 16 Februari 2013 - 15:08

    Opa Joost:

    Hallo ,Heleen! Opa speaking, met rob's aaipad in de hal van onze flat. Leuk om wat van je te horen en nog veel leuker om elkaar straks heer te zien. Ik heb mijn paspoortlaten vernieuwen zodat niets een nieuw bezoek aan Marokkoin de weg staat.De laatste keer was eenenvijftig jaag geleden en ik ben benieuwd of Dujardin des oudaias nog ligt waar ik hem heb achtergelaten. En een beetje voorzichtig zijn met de Tour Hassans graag. Het eigengebakken brood is inmiddels klaar dus daar gaan we nu Rob op tracteren.
    Tot kiekens dan maar in het voorjaar en heel veel plezier tijdens je verblijf.Opa Joost.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 16252

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 30 Juni 2013

4.5 maand naar school in Marokko

23 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: