Necropolis, veel ooievaars, koninklijk paleis, enz - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Heleen Krabbendam - WaarBenJij.nu Necropolis, veel ooievaars, koninklijk paleis, enz - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Heleen Krabbendam - WaarBenJij.nu

Necropolis, veel ooievaars, koninklijk paleis, enz

Blijf op de hoogte en volg Heleen

17 Februari 2013 | Marokko, Rabat

Hoihoi,

De tijd vliegt hier eigenlijk voorbij, vooral de tweede week les.
Op school gaat het dus gewoon lekker z'n gangetje. Maar wat wel nog leuk is om te vertellen is dat DE twee Marokko kenners van Nederland vrijdag op het NIMAR zijn geweest om nog wat meer over Marokko te vertellen. Dit waren namelijk: Herman Obdeijn en Paolo de Mas. Eigenlijk vond ik dat het praatje van een uur wel twee uur had mogen duren.

Zaterdag ben ik de hele dag thuis gebleven om aan school te werken, want dat moet natuurlijk ook gewoon gebeuren.

Vandaag had ik om 12.00 met Judith afgesproken om naar Chellah te gaan. Zelfs de Romeinen hebben dit nog gebruikt als woonplaats. Volgens de reisgids heette het toen Sala en op een gegeven moment hebben de bewoners het voor gezien gehouden en hebben ze zich gevestigd in wat nu Sale heet, aan de overkant van de rivier.
Daarna zijn we naar het koninklijk Paleis gewandeld, ondanks dat Judith haar paspoort niet mee had, mochten we gewoon het terrein op. Samen doen met 1 paspoort.. ach, mijn eerste naam is toch ook Judith? Dus het kon best :P
Nadat we hier een paar foto's hadden gemaakt zijn we over de hele lange oprijlaan en vervolgens over de Mohammed V (elke zichzelf respecterende plaats in Marokko heeft een straat die zo heet) naar de medina gelopen. Hier heb ik een tasje gekocht, omdat ik het toch niet zo fijn vond om met m'n rugzak op pad te gaan als ik niet veel spullen mee hoef te nemen. Dat tasje kostte eigenlijk 130 dirham, maar ik heb weten af te dingen tot 100 dirham, wat waarschijnlijk nog te duur was, maar ik heb in elk geval voor de tweede keer in een week tijd iets weten af te dingen. Vervolgens zijn we de kasbah des oudayas ingelopen en hebben heerlijk in het zonnetje van een theetje zitten genieten. Inmiddels was het al 16.00 geworden en begonnen we toch wel trek te krijgen. Dus de medina weer in, om er vervolgens 20 minuten later weer uit te lopen aan de andere kant. Onze voorkeur gaat er eigenlijk toch naar uit om 's ochtends naar de medina te gaan, want dan is het nog lekker rustig. Daarna zijn we weer terug over de Mohammed V gelopen richting het restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Het was ook echt een leuk restaurantje, waar ik zeker nog een keer terug ga komen de komende maanden.

Rond 18.00 kwam ik thuis en jawel hoor.. Heleen!! Als ik word geroepen betekent het vaak dat er weer wat te eten voor me klaarstaat. Om te komen van de honger hoef ik in elk geval niet. Bleek dat er nog wat van de lunch voor me was bewaard. Ik kan moeilijk zeggen dat ik al had gegeten, dus heb heel beleefd van al het eten wat ik kreeg 2 happen genomen.
En dan krijg ik over 1.5 uur (het is nu 19.30) ook nog taco's die als het goed is worden gemaakt door m'n twee Amerikaanse gastzusjes Mary en Julie.

Aankomende week weer hard werken op school en in het weekend naar Casablanca, Meknes? Wie zal het zeggen?

Tot de volgende keer,

xx Heleen


  • 17 Februari 2013 - 20:34

    Judith:

    Hear hear. 's Avonds is de medina om te huilen.

  • 21 Februari 2013 - 12:32

    Henk Prak:

    Dag Heleen
    Ik kreeg van Carola een doorlink naar je reisverslagen. Ik heb ze inmiddels gelezen. Boeiend om te zien wat je ervaringen inmiddels zijn. Ik ben zeer benieuwd naar de komende verslagen, aangezien wij zelf plannen hebben om binnen niet al te lange tijd naar Marokko af te reoizen voor een vakantie.
    Ik heb mij ook aangemeld voor de mailinglist.
    Heel veel succes en een goede tijd daar.
    Met vr. groet
    Henk Prak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 16249

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 30 Juni 2013

4.5 maand naar school in Marokko

23 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: